Page 24 - KARŞIYA'DA NİTELİKLİ EĞİTİM
P. 24
"STEMBÜS"
Zor Günlerde
Moral Oldu
Hepimizi derinden etkileyen, verdiği
yıkımla yüreklerimizi yakan deprem
felaketinden sonra Aşık Veysel
Rekreasyon Alanı çadır kentinde kalan
çocuklarımıza bir nebze moral olabilmek
amacıyla oradaydık.
Onları acılarından, korkularından biraz
olsun uzaklaştırıp, olan biteni anlamaya “Zil Sesi Olmadan” da eğitim - öğretimin
çalışan gözlerinde bir ışıltı görmek
istedik. devam edebileceğine inanarak
Taş boyama etkinlikleri, akıl ve zeka projemizi hayata geçirdik.
oyunları, üç boyutlu etkinlikler, özel
parkurların kurulduğu sportif faaliyetlerle Çocuklarımızın sorumluluklarının
hem onlarca çocuğumuzun hem de farkında olması için iyi bir adım oldu.
onları izleyen anne babalarının
yüzlerinde bir gülümse olabilmeyi
umduk.
Zor günleri birbirimize sarılarak,
yaralarımızı beraber sararak
atlatacağımızın bilincindeyiz. Böylesi bir
felaketi yeniden yaşamamak en büyük
temennimizdir. Kaybettiğimiz canlara İLKLER . İLKLER . İLKLER . İLKLER . İLKLER . İLKLER . İLKLER .
Allah’tan rahmet, yakınlarına sabır
diliyoruz.
SORUMLULUK BİLİNCİNİ
GELİŞTİRMEK İSTEDİK
Karşıyaka İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, aldığı kararla ilçe genelinde
bulunan 64 okulda ders zili uygulamasını kaldırdı.
Uygulama kapsamında gürültü kirliliğinin önüne geçtiklerini
söyleyen İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa İslamoğlu, ÇEVREMİZİ DÜŞÜNDÜK
"Proje kapsamında çocuklar zamanı daha iyi kullanmaya başladı." dedi.
Karşıyaka ilçesi genelinde birçok okulda artık okul zilinin çalmadığını İlçe Milli Eğitim Müdürü Sayın Mustafa İslamoğlu
söyleyen İlçe Milli Eğitim Müdürü, "Artık zilsiz eğitim yapıyoruz. "Okullarda çalan zil sadece okula değil çevresine de
Çocuklar dersin kaçta başlayacağını ve biteceğini saatlerine bakarak yaydığı sesle gürültü kirliliği yaratıyordu. Bu kararı
anlıyor. Zille uyarı dönemi artık sona erdi." diye konuştu. Gelişmiş almada çevremizi de düşünmemiz etkili oldu.”
ülkelerde okullarda zil çalmadığını söyleyen Mustafa İslamoğlu, diye konuştu.
"Biz şimdiye kadar öğrencilerin zil sesiyle sınıflara girmelerini sağladık.
Ancak yapılan araştırmalar gösteriyor ki; öğrencilerin büyük bir kısmı
zil sesi ile uyarılmaktan hoşlanmıyor. Çocuklar okula zil sesine bağlı
olarak geldiği için sorumluluk bilinçleri gelişmiyordu. Halbuki insan
kendi beyninde zaman kavramını yerleştirip sorumluluğunu alırsa,
okula ve derslere giriş-çıkışlarda kendi başına hareket edebilir." dedi.
22 PROJELER STEMBÜS HİZMETTE PROJELER