Page 22 - KARŞIYA'DA NİTELİKLİ EĞİTİM
P. 22

AİLEMLE BİLİME YOLCULUK                                                                          OKUL ÖNCESİNDE                                BAŞVURU SAHİBİ KURUM: KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ


                                                                                                                                HER ÇOCUK                                     ADI: OKUL ÖNCESİNDE HER ÇOCUK "STEMBÜS"LE BULUŞUYOR
                                                                                                                                                                              PROJENİN SÜRESİ: 24 Ay
                                                                                                                                                                              TOPLAM BÜTÇE: 549.332,26 TL

                                                                                                                             "STEMBÜS"
                                                      TÜBİTAK 4007 Bilim Şenlikleri Destekleme Programı kapsamında
                                                     hibe almaya hak kazanan 117B214 Numaralı “Ailemle Bilime
                                                     Yolculuk" isimli proje etkinlikleri, 12-13-14 Ekim 2017 tarihleri
                                                     boyunca Karşıyaka Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulunda
                                                     gerçekleştirilmiştir.                                                       İLE BULUŞUYOR

                                                     Projenin genel hedefi; bilimsel merakı aile içine yayarak bilimsel
                                                     süreçleri tanıtmak, aile ve çocuğu bilim insanları ile bir araya
                                                     getirmekti. Projenin amacı ailelerin çocukları ile birlikte bilimsel
                                                     aktivitelere katılabilecekleri, onlarla bilim konuşabilecekleri,
                                                     beraber etkinlik tasarlayıp yapabilecekleri, yaptıkları etkinliklerin
                                                     neden-sonuç ilişkilerini kurabilecekleri ve projeden sağladıkları
                                                     edinimi günlük yaşantılarında kullanabilecekleri bir ortam
                                                     sağlamaktı. Şenlikte çok boyutlu içerik ve etkinlikler yardımıyla;
                                                     iş birliği, birlikte başarma, kişisel huzur, öz saygı, toplumsal
                                                     değer duygusu oluşturma, farklı ortamlarda diğer yaş gruplarına
                                                     yönelik ön yargıyı aşma ve kalıplaşmış anlayışları kırma
                                                     hedeflenmişti.

                                                     Proje; bilim, teknoloji, toplum, aile, çevre ve farklı yaş
                                                     gruplarından bireyler arasındaki etkileşimi sağlayarak
                                                     katılımcılara disiplinlerarası bir bakış açısı kazandıracak, olay ve
                                                     olguların anlaşılmasında bilimsel ve teknolojik bakış açısının
                                                     gelişimini destekleyecek, etkileşimli etkinlikler yoluyla
                                                     katılımcıları “yapan-yaşayan-paylaşan” konumuna getirecek
                                                     şekilde gerçekleştirilmiştir.

                                                     “Ailemle Bilime Yolculuk’’ teması adı altında şenliğin ilk
                                                     gününden itibaren 35 adet atölye çalışması ve bilimsel stantlar
                                                     ücretsiz ziyarete açılmıştır. Çocuklarla birlikte ailelerin de                                                                              PROJE ORTAKLARI:
                                                     katılacağı geziler düzenlenmiş, herkesin ilgi duyacağı deneyler
                                                     yapılmıştır. Ayrıca bilimsel çevreler ile aile, çocuk ve eğitim                                                                            - Hasan Kaya Özel Eğitim Anaokulu
                                                     çevresinden kişiler, düzenlenen panel ve söyleşilerle bir araya                                                                            - Karşıyaka Anaokulu
                                                     gelmişlerdir.                                                                                                                              - Karşıyaka Atakent Aysel Salih Baysak Anaokulu
                                                                                                                                                                                                - Sezai Gönül Akdağ Anaokulu
                                                                                                                                                                                                - Polat Çelikdemir Anaokulu
                                                     Şenliğe destek veren kurum ve kuruluşlar arasında Karşıyaka                                                                                - Nezahat Ertan Anaokulu
                                                     Kaymakamlığı, Karşıyaka Belediyesi, Üniversiteler, Kamu Kurum             İzmir Kalkınma Ajansı’nın Mali Destek Programı                   - Şehit Öğretmen Şenay Aybüke Yalçın Anaokulu
                                                     ve Kuruluşları, Basın ve Medya Kuruluşları, Dernekler ve Vakıflar          doğrultusunda Karşıyaka Milli Eğitim Müdürlüğü
                                                     yer almıştır.                                                             tarafından “Okul Öncesinde Her Çocuk Stembüs ile
                                                                                                                               Buluşuyor” projesi kapsamında geliştirilen STEMBÜS,
                                                                                                                               Türkiye’de ilk defa Karşıyaka’da hizmete sunuldu.
                                                                                                                               STEMBÜS, Karşıyaka’daki dezavantajlı bölgeler de dahil
                                                                                                                               olmak üzere okul öncesi 4 bin çocuğa hizmet vermek için
                                                                                                                               son teknolojiyle donatılmış aracıyla hizmete başladı.
                                                                                                                               Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik derslerinin
                                                                                                                               İngilizce baş harflerinden oluşan ve dünyaca bilinen
                                                                                                                               STEM eğitiminin giderek yaygınlaştığını belirten
                                                                                                                               Kaymakam Ali Rıza Çalışır, “Mobil aracımız dezavantajlı
                                                                                                                               bölgelerde bulunan okullara da hizmet verecek ve
                                                                                                                               eğitimde fırsat eşitliği sağlanacaktır.” dedi.



                                                                                                                                                  İLKLER . İLKLER . İLKLER . İLKLER . İLKLER . İLKLER . İLKLER .


                                                                                      TÜBİTAK




    20               PROJELER                                                                                                                                                                          PROJELER
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27