Page 100 - KARŞIYA'DA NİTELİKLİ EĞİTİM
P. 100

KARŞIYAKA CİHAT KORA                                                                                                                                 FPS                  ÖZEL MAVİŞEHİR OKYANUS
                        ANADOLU LİSESİ                                                                                                                                                               ANADOLU LİSESİ

                                                                                                                                                                        Başarısı

           2012-2013
                               TÜBİTAK                                                                                                                                  2019                          Future Problem Solving
           TÜBİTAK 43. Ortaöğretim Öğrencileri                                                                                                                                                      (Gelecek Problemlerine Çözüm)
           Araştırma Projeleri Yarışması                                                                                                                                2020                               FPS’de 2038
           TÜBİTAK Biyoloji Olimpiyatları’na katılım                                                                                                                                                  “Bulut Bilişim Çözümleri”
                                                                                                                                                                        Yaratıcılık konusunda Dünya’nın önde gelen profesörlerinden Dr. E. Paul
            2019-2020                                                                                                                                                   Torrance tarafından kurulan Uluslararası Gelecek Problemleri Çözme
                                                                                                                                                                        Programı, yaratıcı ve analitik düşünce ve araştırma becerileri üzerine
            Robokod High Five                                                                                                                                           odaklaşarak öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerinin geliştirilmesini
                                                                                                                                                                        destekleyen bir programdır. Öğrencilerin gelecek ile ilgili vizyon
            Open International Championship                                                                                                                             oluşturmaları ve onları geleceğin liderleri olmaları konusunda
          “Duyarlı Profesyonellik“                                                                                                                                      desteklemeyi amaçlamaktadır. FPS, öğrencilerin problem çözme
            Dünya Üçüncülüğü                                                                                                                                            becerilerinin gelişmesini hedeflerken aynı zamanda onlara rekabet
                                                                                                                                                                        edebilecekleri fırsatlar da sunmaktadır.
             (Turnuva Tarihi 22-25 Mayıs 2019)






                                                                                                                                                                                                    “2038 YILINDA BULUT BİLİŞİM PROBLEMLERİ”
                                                                                                                                                                                                          TEMALI SERGİLEDİKLERİ SKEÇLE
                                                                                                                                                                                                         CmPS Kategorisinde
                                                                                                                                                                                                                   2019
                                                                                                                                                                                                            TÜRKİYE İKİNCİSİ










                                                                                                                                              CmPS Kategorisinde                     Amerika'daki FPS kurucuları tarafından, Covid-19 nedeniyle
                                                                                                                                       (Topluluklar için Problemlere Çözüm)          online düzenlenen Uluslararası FPS finaline kalan ekibimiz,
                                                                                                                                                                                     20 farklı ülkeden katılım gösteren 70 takım arasından,
                                                                                                                                                                                     CmPS kategorisinde Dünya Dördüncülüğüne ulaştı.
                                                                                                                                        TÜRKİYE BİRİNCİLİĞİ                          Öğrencilerimiz;

                                                                                                                                    DÜNYA DÖRDÜNCÜLÜĞÜ                               Eylül Aginler (Takım Lideri)
                                                                                                                                                                                     Rana Şanlı (Takım Lider Yardımcısı)
                                                                                                                                                                                     Harun Odabaş (Tasarım Sorumlusu)
                                                                                                                                                                                     Eray Ceylan (Sosyal Medya Sorumlusu ve Fotoğrafçı)
                                                                                                                                                                                     Sudenaz İncesu (Tasarım Sorumlusu)
                                                                                                                                                                                     İpek Kokuoğlu (Sosyal Medya ve İletişim)
                                                                                                                                                                                     Defne Koç (Araştırma)
                                                                                                                                                                                     Dilanur Taner (Yazman ve İletişim)
                                                                                                                                                                                     Danışman Öğretmenleri Emine Kaba ve
                                                                                                                                                                                     Proje Koçu Nil Orhan Özteber rehberliğinde kurdukları
                                                                                                                                                                                     OIL FOR FUTURE ekibiyle;
                                                                                                                                                                                     atık yağların çevreye olan zararlarını, içinde 10 atık yağ
                                                                                                                                                                                     toplama firmasının da olduğu toplamda 1000 kişiye
                                                                                                                                                                                     ulaşarak anlattılar. Bu bilinçlendirme sonucunda elde
                                                                                                                                                                                     ettikleri atık yağları,10 lt atık yağ ile
                                                                                                                                                                                     1 fidan alacak şekilde anlaşarak atık yağ toplama firmasına
                                                                                                                                                                                     teslim ettiler. Öğrencilerimiz yaptıkları bu projeyi
                                                                                                                                                                                     belediyelere ve İzmir Valiliği’ne sunarak aldıkları destekle
                                                                                                                                                                                     projelerini tamamladılar. Projemiz, İzmir Okyanus Kolejleri
                                                                                                                                                                                     öğretmen ve öğrencileri ile ortak yapılmıştır.






    98      BİLİM / TEKNOLOJİ                                                                                                                                                                   BİLİM / TEKNOLOJİ
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105